Vacature: Medior Online Marketeer / Online Communicatieadviseur (32 – 40 uur)

Vertaal jij strategisch inzicht moeiteloos naar succesvolle online campagnes? Wil jij ons team versterken met jouw inhoudelijke kennis van SEO, SEA, social media en conversie optimalisatie? Wij zoeken een proactieve online markeer/communicatieadviseur met oog voor resultaat. Iemand die zowel geniet van het adviseren op tactische breinbrekers bij de klant, maar ook hands-on aan het werk gaat in de uitvoering.

Wie zijn wij?

Wij zijn De Kleuver Digital Marketing. Een eigenzinnig en strategisch online marketing- en communicatiebureau. Bij ons is geen dag hetzelfde en krijg je de vrijheid (lees: verantwoordelijkheid) om te handelen naar eigen kennis en kunde en zo het verschil te maken. Onze interne slogan “met leuke mensen, leuke dingen doen, voor leuke klanten”, staat stevig door ons proactieve, enthousiaste én betrokken team.

Onze afwisselende, ruime klantenkring zit verspreid over heel Nederland. Van retail, groothandels, (inter)nationale productiebedrijven tot detacheringsbureaus, ICT en (semi)-overheidsorganisaties. De vraagstukken zijn uiteenlopend en vaak gericht op onderzoek, strategie, (her)positionering, branding, (online) marketing en arbeidsmarktcommunicatie waaronder online recruitment.

Waarom klanten voor ons kiezen? Door onze unieke visie. Alles wat wij doen, vloeit voort uit de juiste strategie en positionering die wij samen met hen in kaart brengen. Dit doen we door onze Strategiecheck. Met deze unieke methodiek, koppelen we marketingdoelstellingen aan businessdoelstellingen, waardoor we écht het verschil maken bij de klant. Hierdoor plaats jij straks niet zomaar een campagne online “omdat het moet”, maar weloverwogen, feitelijk onderbouwd en doelgericht, omdat dit bijdraagt aan de business- en salesdoelstellingen van de klant. Het creëren van naamsbekendheid, merkvoorkeur, thought leadership, omzet/winst groei zijn samen met het creëren van klantloyaliteit en het werven en binden van de juiste mensen, voorbeelden van vraagstukken die we krijgen. Als online marketeer werk je nauw samen met de strategisch communicatieadviseurs achter de bedrijfsstrategieën van onze klanten. Vanuit deze strategie creëer jij daarna jouw online strategie, want hoe kan ‘online’ hier in de breedste vorm bijdragen?

Wat zijn jouw werkzaamheden?

Jouw uitdaging omvat ‘online campagnes’ vanuit strategie & (her)positionering, branding en conversie. Je schrijft online strategieën voor de inzet van social media, SEO, SEA en zit met de klant om tafel zodat je hem hier goed in kan meenemen en op de hoogte kunt houden van je voortgang. Daarnaast zit je ook in de uitvoering van deze plannen; je maakt de strategische campagnes ten behoeve van branding en lead gen. En je deinst niet terug voor het schrijven van een blog/nieuwsbericht. De resultaten van jouw harde inzet? Die meet jij! Jij hebt duidelijke KPI’s voor jezelf en de klant, spart hierover met collega’s en stuurt bij om deze te behalen. Daarnaast ben je altijd op de hoogte van de trends en ontwikkelingen in performance marketing en social media en content, en weet je dit om te zetten in nieuwe opdrachten bij je bestaande klanten. Deze uitdaging ga je niet alleen aan. Samen met je collega’s, kun je trots bouwen aan sterke merken en tevreden klanten.

Wat bieden wij jou?

    • Werken in een compact team met verschillende specialisaties, met ruimte om eigen specialismen te ontdekken en te verbeteren;
    • Een prettige werkomgeving in een monumentaal pand met heerlijke tuin en loungeplek;
    • Enthousiaste, betrokken en professionele collega’s;
    • Afwisselende en uitdagende taken en klanten, waardoor je iedere dag leert en ontdekt;
    • De vrijheid en het vertrouwen om je werkzaamheden een eigen draai te geven; met het belang van de klant voorop;
    • Uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder een goede pensioensregeling, eigen laptop en iPhone;
    • Work hard & play hard; denk aan toffe teamuitjes, gezellige etentjes en onverwachte extraatjes;
    • Veel aandacht voor interne opleiding, studie en kennisdeling om zo jouw talenten verder te ontdekken en ontwikkelen.

Wat verwachten wij van jou?

Om deze rol goed in te vullen, beschik je over een proactieve houding en ben je een echte professional. Je voelt je verantwoordelijk voor de resultaten van de klant én die van De Kleuver. Je bent doelgericht en creatief en weet klanten aangenaam te verrassen met je ideeën, waarbij je altijd werkt vanuit de bepaalde strategie. De telefoon opnemen of binnenstappen bij de klant voor een inhoudelijk gesprek; daar schrik je niet van. Maar af en toe wegkruipen achter je computer voor een diepe analyse, een optimalisatieslag of een adviesstuk, maakt je ook blij.

In het kort

  • WO/HBO opleiding online marketing/communicatie of bedrijfskunde
  • Minimaal 3 jaar bureau-ervaring
  • Skills e n certificaten in SEO, SEA, social media- & advertising platformen (LinkedIn, Facebook, Instagram)
  • Uitstekende beheersing van Microsoft Office, WordPress en Adobe Photoshop
  • Goede beheersing van Nederlands en Engels, zowel mondeling als schriftelijk
  • Kennis van Adobe Indesign / Illustrator / After Effects / Premiere is een pré

Enthousiast geworden?

Is deze functie jou op het lijf geschreven? Stuur dan vóór 4 februari 2022 jouw cv en motivatie naar Gemma Turkesteen, Teamleider en Strategisch Communicatieadviseur via werkenbij@dekleuver.nl of bel 06 211 73 669.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

    Bel 0318 555 075 of mail: